Cover Letter

24 January 2018

Poniżej znajdziecie szablon gotowego listu motywacyjnego, który możecie wykorzystać w miarę własnych potrzeb. Na końcu publikujemy także krótkie podsumowanie co powinien zawierać dobry list motywacyjny (cover letter). W Bielsku-Białej, Jasienicy, Chybiu, Rudzicy czy Jaworzu spotkać można wiele zagranicznych firm poszukujących wykwalifikowanych pracowników. Z myślą o nich pokażemy w jaki sposób napisać profesjonalny list motywacyjny (ang. Cover letter).

37 Wapienicka St.
Bielsko-Biała, 43-300
August 20, 2017

Ms. Anne Waterspoon
HR Director
CounterPart
Bielsko-Biała, 11 Listopada St. 56

Dear Ms. Waterspoon

I enclose my resume in response to your announcement listed in the July 15, 2017, issue of HOTLINE for the position of Personal Assistant. The position interests me for several reasons. My education and work experience have prepared me for this position. I have a B.A. degree in Journalism with a special emphasis in writing and communication. I just completed two years of service with the Siemens Inc. This position not only provided me with the German you require, but allowed me to sharpen my communication skills with a wide variety of individuals and organizations. Also, your agency's community focus and self-help philosophy closely parallel my own beliefs.

The position you outline is one which I feel I can enhance with my technical background as well as my active leadership roles which involved extensive planning, organizing, and communicating. I am a responsible person concerned with performance and accountability. I would appreciate an opportunity to discuss with you how I might best meet your needs. I will call your office next week to inquire about an interview.

Thank you for your consideration.
Sincerely yours,
Magdalena Kowalska

Podsumowanie (Summing-up)

Dobry list motywacyjny powinien:

  1. (CONCISE) Być zwięzły -maksymalnie 1 strona A4. W czasach, gdy na 1 intratną posadę wpływa kilkadziesiąt, nawet kilkaset ofert pracy, liczą się te, których autorzy w sposób syntetyczny potrafią przekonać, że są właściwą osoba na dane stanowisko.
  2. (DISTINGUISH YOURSELF) Wyróżniać się Cię z pośród wielu innych, podobnych ofert. Jak? Nie chodzi tutaj o względy estetyczne (nietypowy papier, czcionka) lecz argumentację merytoryczną, która jednoznacznie pokazuje, iz nasze dotychczasowe dokonania odpowiadają na potrzeby potencjalnego pracodawcy.
  3. (RELEVANT) Idealnie pasować do ogłoszenia, zawierać tylko te treści, które opisują cechy pożądane przez naszego potencjalnego pracodawcę, w kontekście umiejętności, doświadczenia,a nawet posiadanych cech osobowości.